Retningslinjer på klinikken

HUSK AT DU SKAL BÆRE MUNDBIND, NÅR DU OPHOLDER DIG INDE I PANUMBYGNINGEN

Mundbindet skal være CE-mærket éngangsmundbind eller stofmundbind af god kvalitet (3-lags).

Der udleveres ikke mundbind på Tandlægeskolen.

DU SKAL DESUDEN KUNNE FREMVISE ET GYLDIGT CORONAPAS

Hvis du er undtaget for vaccination eller test, skal du vise dokumentation herfor.

Inden du ankommer til klinikken

Kun patienter, der har en tid, kan møde op på Tandlægeskolen.

Du må IKKE møde op hvis:

• du er testet positiv for COVID-19
  • du er under mistanke for at være smittet
  • du har symptomer på COVID-19
  • du har infektioner i de øvre luftveje (forkølelse, hoste, feber etc.)

Har du en aftalt tid, skal du i stedet ringe og aftale en ny tid.

Symptomer på COVID-19: Feber, tør hoste og træthed eller mindre hyppig hovedpine, muskelsmerter, ondt i halsen, kvalme, tab af smags- og lugtesans mv.

Når du ankommer til klinikken

• Vi giver ikke hånd.
  • Du skal beholde dit mundbind på, indtil du sidder i tandlægestolen.
  • Den studerende vil spørge og vurdere, om du har symptomer på COVID. Vi er nødt til at afvise dig, selv hvis du har meget lette symptomer.
  • Du må ikke medbringe overtøj, tasker m.m. på klinikken. Du skal benytte skabene på gangarealerne. Husk 20 kr. til garderobeskabet.
  • Du kan også få udleveret en plastikpose, som du skal lægge dit overtøj og taske i. Posen skal lukkes helt tæt og må så gerne tages med ind på klinikken.
  • Du skal bruge håndsprit, inden du går ind på klinikken. Der er håndsprit til rådighed i venteområdet.
  • Du skal så vidt muligt undgå at røre overflader udover patientstolen.

På Tandlægeskolen overholder vi alle retningslinjer fra NIR (National Infektionshygiejniske Retningslinjer) for tandklinikker fra Sundhedsstyrelsen.

Vi efterlever desuden de seneste retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen (link)