Børn og unge

Om børneafdelingen

På Børneafdelingen behandles børn og unge af tandlæge- og tandplejerstuderende. Det foregår altid under supervision af uddannede tandlæger, der har erfaring med børnetandpleje.

Vores patienter kommer primært fra Københavns Kommune, men alle, der har lyst, har mulighed for at gå til tandlæge her hos os.

Fordi det er studerende, der udfører undersøgelse og behandling, er det vigtigt, at barnet er "studenteregnet". Du skal også regne med, at besøget tager længere tid end hos en almindelig tandlæge.

Vi indkalder som udgangspunkt til undersøgelse én gang årligt. Ved behov, som vurderes individuelt, indkalder vi oftere til kontrol eller forebyggende behandling.

Du kan læse mere om de enkelte behandlinger længere nede på siden.

Find vej til klinikken

Når du kommer ind ad svingdøren ved Nørre Allé 20, skal du holde til venstre og gå til R4, den gule væg for enden af vandrehallen.

Her ligger Tandlægeskolens Børneafdeling og Københavns Kommunes børnetandklinik (Panumklinikken).

Har du tid på Børneafdelingen, skal du gå ind ad den gule dør og følge den blå streg på gulvet. En klinikassistent vil tage imod og registrere dig.

Har du tid på Panumklinikken, skal du skanne dit sygesikringsbevis og vente i vandrehallen, til du bliver kaldt ind.

Vil du bestille tid, eller ønsker du at tale med os, kan du kontakte os på:

Telefonen er åben kl. 7.45-10.30 og 11.15-13.30

Samtykke

Der skal altid foreligge samtykke fra forældre eller værge, inden undersøgelse eller behandling kan udføres. Du kan finde information om samtykke og fuldmagt til ledsager her:

Behandlinger